📩E-posta ve mesajlara neden daha hızlı yanıt vermelisiniz? Çünkü artık daha hızlı cevap bekliyorsunuz! Değişen sosyal medya mesajlaşma alışkanlıkları ile e-posta/mesaj cevap süreleri de ciddi şekilde değişmeye başladı.
Kurum içi e-postalara ortalama 8-10 saatte cevap veriliyor. Hatta telefon edip e-postamı gördün mü arkadaşım diyoruz 🙂 Kurum dışı e-postalarda ise süre daha da uzayabiliyor.
😟Bu durum, e-posta göndereni olumsuz düşünmeye itiyor! Umursamadı mı, işini mi yapmıyor, dikkat mi etmiyor, beni anlamadı mı? E-posta ulaşmadı mı? Bla bla bla…
📌Neler yapabilirsiniz?
1️- İK, kurum politikası olarak bir “E-posta/mesaj cevap süresi standardı” hazırlayabilirsiniz. Net bir max cevap verme süresi belirlenirse çoğu problem engellenebilir! Bu politikaya kurumsal e-posta / iletişim app’leri kullanma prosedürü de eklenebilir.
2️-Kurum içi iletişimde WhatsApp veya Slack gibi iletişim app’leri kullanabilirsiniz. Bu app’ler mesajı ve cevap verme süresini kısaltır. Ayrıca e-postaya göre daha samimi/insancıl bir iletişim sağlar.
⏰Bunları uyguladığınızda mesaj yanıt sürenizin kısalmasını ve kurum içi iletişimin hızlanmasını sağlayabilirsiniz.
📮Bonus: E-posta, mesaj ve proje takibi uygulamalarını topluca içeren bütünleşik yazılımlar da var. Web/mobil olarak tek ekrandan hepsini takip edebileceğiniz bu yazılımlar işinizi daha da kolaylaştırabilir. #dijitalik#ikteknolojileri #içiletişim
Dijital İK, Çalışan Deneyimi, İK & Yönetim
Bu yazı 7 Eylül 2021 tarihinde Cengiz Çatalkaya tarafından yazılmıştır.