Çalışan deneyimi sürecinde neler değişiyor?

Çalışan deneyimi sürecinde neler değişiyor?

Çalışan deneyimi sürecinde neler değişiyor? Çalışan deneyimi (Employee experience – EX ) Dijital çalışan deneyimine ( Digital employee experience – DEX ) evrildi ama bu geçiş çok hızlı oldu. 2023 yılı bu süreci tekrar gözden geçirme yılı olabilir.

→ Grafikteki fiziksel deneyim çalışma alanınını, dijital deneyim bilgisayar ve telefonlarımızdan kullandığımız tüm app ve araçları, kültürel deneyim ise şirketteki diğer çalışan ve paydaşlarla nasıl iletişim ve ilişki kurduğumuzu ve anlatıyor. 

Artık İK yazılımları İK’cılar için değil çalışanlar için tasarlanıyor. Bu da mobil ve self servis arayüzlerin önemini arttırdı.

Bir İK yazılımını tasarlarken eskiden sadece İK arayüzü ve entegrasyon üzerine konuşurduk. Şimdi ise mobil ve self servis ile çalışan arayüzü, yönetici modülü ile yönetim ve yönetici arayüzünü de tasarlıyoruz. Aslında dijital taraftaki ağırlığı arttıran kısım bu oldu.

Eskiden çalışan deneyimi çoğunlukla fiziksel deneyim üzerine kurgulanıp süreçlendirilirken yeni süreçlerimizde bunları dijital deneyim üzerine kurguluyoruz. Kültürel deneyim ve dijital deneyim daha fazla iç içe geçmeye başladılar ve fiziksel deneyimin oranı giderek küçülmeye başladı.

Fiziksel olarak ofiste bile çalışıyor olsak, şirketimiz, kariyerimiz hakkındaki her şeyi dijital ik uygulamamızdan öğreniyoruz. Yeni ücret, eğitimler, izinler, atamalar, terfiler, şirket içi iletişim, onboarding, offboarding hep dijital ik üzerinden yürüyor. Bu süreçlerde yaşadığımız tüm deneyim artık dijital bir deneyim.

Bu değişimi tetikleyen en önemli unsur pandemi oldu ve çoğu şirkette bu geçiş hızlı ve beklenmedik bir geçiş oldu. Bu dijital geçişte bazı konular eksik kalmış olabilir. 2023 yılı dijital çalışan deneyimini ve İK yazılımlarınızı bu açıdan gözden geçirmek ve toparlamak için uygun bir yıl olabilir.

Bu dönüşümde desteğe ihtiyacınız olursa iletişimden bana ulaşabilirsiniz

İK Teknolojileri, Dijital Çalışan Deneyimi, Çalışan Deneyimi, Dijital İK

# # #

Bu yazı 26 Kasım 2022 tarihinde Cengiz Çatalkaya tarafından yazılmıştır.

Dijital-İK Üyelik
Dijital İK hakkında gelişmeler ve Dijital İK Proje süreçleri için Üye Olun