Şirketlerin ileti yayınlamaları onları gözümüzde kişi haline getirmez. O yüzden şirketleri değil de kişileri takip ediyoruz.
7 sene sonra bugüne geldiğimizde, Dijital Beceriler eğitiminde hala aynı konuyu örnekleri ile anlatmaya devam ediyorum. Kurum hesaplarınızı da kullanın ama asıl önemli olan yönetici ve çalışan hesaplarınızdaki paylaşımlar diyorum.
Bu görseli Catharina Sartori Mensak’ın iletisinden aldım. Elon Musk ve Tesla’nın takipçi sayısını paylaşmış ve kişisel markalaşmaya değinmiş. Musk’un takipçi sayısına takılmıyorum aslında etkileşim sayısı çok daha fazla, çünkü şirket hesaplarına yorum yapmıyoruz. Sosyal medya ortaya çıktığından beri dikkat kurumların değil kişilerin yani “senin” üzerinde.
Şirketleri ve kurumları değil insanları takip ediyoruz. O yüzden LinkedIn’de de çalışanlarımızın içerik paylaşmasını teşvik etmeliyiz. Burada en büyük görev biz İK’cılara düşüyor. Tabi aynı kurumsal metni hepsine gönderip hadi bunu hesaplarınızda yayınlayın demiyoruz. Bunun yerine onların LinkedIn kullanımını ve kendi içeriklerini üretmesini teşvik ediyoruz.
İletişim için kuruma değil insanlara ihtiyacımız var. Dışarıdan bir firmanın hazırladığı içerik sizi anlatamaz ve temsil edemez, etse de okuyanlara samimi gelmez.
LinkedIn’de yönetici ve çalışanlarınızın içerikleri hem onların kişisel markasını güçlendirir hem de şirketinizin markasını güçlendirir. Sizi en iyi kendi şirketinizin çalışanları anlatabilir.