Dijital İK Projesi Kimlerden Oluşur ?

Dijital İK Projesi Kimlerden Oluşur ?

Dijital İK Projesini başarılı kılacak 10 önemli bileşen

Hızlı Özet: Bu yazı Dijital İK’ya geçmek isteyen şirketlerin proje sürecinde görev alacak kişileri tanıması için bir rehber niteliği taşımaktadır.  Şirket büyüklüğüne göre 50-300 arası kişi projede yer alabilir, süreç 1 veya 2 yıl hatta daha da uzun sürebilir. Tüm ekip sadece uyum halinde çalışırlarsa proje başarıya ulaşabilir.

Dijital İK projesinin başarısı için, çok sayıda kişinin katkısı gerekiyor. Bu kişiler projenin başarısını artıracak ve projenin sonucu üzerinde çok büyük katkıları olacaktır. Dijital İK projesi, daha çok proje yönetimi ekseninde gitse de ben biraz daha Dijital İK ve İK’nın üzerinden anlatacağım. 

Bir şirketin/kurumun veya holdingin İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi’ni tam anlamı ile Dijitale taşıması en az bir – iki yıl sürecek, profesyonel yaklaşım ve heyecan gerektiren bir süreçtir ve bu süreçte çok sayıda kişi emeğini, deneyim ve bilgisini ortaya koyacaktır.  Şirket büyüklüğüne göre 30 kişi de projede yer alabilir, 300 kişi de. Özellikle Holdinglerde, Grup şirketlerinde ve uluslararası şirketlerde bu projeler çok kalabalık ekiplerle yönetilir. 

Daha küçük şirketlerde ise proje sürecini yönetmek daha kolay olmakla birlikte, Dijital İK Projelerinin maliyeti göz önüne alındığında bu tarz projelerin daha çok merkezileşen şirketlerde uygulanma olasılığı daha yüksektir. Bir Dijital İK Projesinde genellikle yazılım ile ilgili iki seçenek vardır. Ya var olan bir yazılım üzerine Dijital İK inşa edilecektir ya da sıfırdan yeni bir yazılım hazırlanacaktır. İkisinin de zorlukları ve kolaylıkları olmakla birlikte, şirketler kendilerine uygun olanı seçip projeye başlarlar. Çok sayıda şirketten oluşan merkezi şirketler, daha fazla özelleştirmek için, kendi Dijital İK yazılımlarını ortaya çıkarmak isterken, daha küçük şirketlerde ise hazır yazılımlar üzerinden Dijital İK’ya geçiş yapılabilir.  

Dijital İK ile İnsan Kaynakları Departmanı , Şirket Yönetimi ve Çalışanlar için İK süreçleri daha kolay uygulanabilir hale gelir.

Özellikle Remote çalışmanın yaygınlaştığı günümüz şirketlerinde Dijital İK’ya geçmiş şirketlerin İK departmanları uzaktan çok kolaylıkla İK süreçlerini yürütüp takip edebilmektedirler.

Tüm bu süreçlerin başarıyla yürümesi için ise Dijital İK Proje ekibinin, Kick off toplantısından itibaren iyi yapılmış bir görev dağılımı ile projeye başlaması gerekiyor. Projenin büyük bölümü yazılımla ilgili olmasına rağmen Yazılım proje ekibine çok değinmeden “Yazılım Ekibi” olarak geçeceğim çünkü onların işleyişi konumuz dışında kalıyor.

Dijital İK Projesini oluşturan 10 bileşeni çok uzun bir yazı olacağı için parçalara bölüp ayrı yazı olarak yayınlayorum. Yazılara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Dijital İK Projesi Kimlerden oluşur ?

  1. Dijital İK Proje Sponsoru: Mentor, Vizyoner, Lider
  2. Dijital İK Proje Danışma Kurulu : Proje Koçu, İK Lideri, Agile
  3. Dijital İK Proje Müdürü: PMO! 
  4. Dijital İK Product Owner: Ürün Sahibi
  5. Dijital İK Proje Sorumlusu:  Ekip lideri, Super User
  6. Dijital İK İK Veri Sorumlusu – Veri, veri daha çok veri
  7. Dijital İK BT Veri Sorumlusu – Entegrasyon, Ters entegrasyon
  8. Dijital İK Yazılım Ekibi – Tüm Kodlar Agile!
  9. Dijital İK Kullanıcıları – Yönetici ve Çalışanlar
  10. Dijital İK Yardım Masası / Danışma

Dijital İK, İK & Yönetim

# # #

Bu yazı 10 Eylül 2020 tarihinde Cengiz Çatalkaya tarafından yazılmıştır.

Dijital-İK Üyelik
Dijital İK hakkında gelişmeler ve Dijital İK Proje süreçleri için Üye Olun